3 dingen waar het boekhoudprogramma van een organisatie niet zonder kan
Kom hier snel achter de 3 belangrijke eisen waar een boekhoudprogramma van een organisatie zeker aan moet voldoen. Lees jezelf goed in & voorkom onnodige rompslomp. Boekhouden wordt weer leuk! Lees snel verder!
Een boekhoudprogramma
Het boekhoudprogramma voor een organisatie of bedrijf, hoe weet je nou of je het goede programma kiest? Ook als je hier wat ervaring in hebt is het soms moeilijk om te juiste beslissingen te nemen. Er zijn er een hoop te verkrijgen en daarom is het lastig op een goede keus te maken. We helpen u daarom graag hierbij verder.
We willen u niet in een bepaalde richting duwen, maar geven alleen maar tips waar u het beste op kunt letten bij het kiezen van dit programma. In de loop van jaren hebben we in deze tak redelijk veel ervaring opgedaan, en wij willen deze natuurlijk graag delen met u. Wij doen dit zodat u er zich niet extreem in hoeft te verdiepen, en gewoon u gang kunt gaan met de free trials om te proberen wat voor u het beste is. Kom nu direct achter boekhoudpakketten voor organisatie.
Boekhoudprogramma voor een organisatie: 3 belangrijke punten
Het is belangrijk goed op te letten op de belangrijke eigenschappen voor de boekhoudpakketten, hierdoor wordt het een stuk makkelijker om het kaf van het koren af te scheiden. De beste oplossing is een programma specifiek gericht op het gebruik voor de organisatie. Het is ieder geval handig om met de volgende dingen rekening te houden:
- Lage prijs per maand of eventueel gratis
- Overzicht van samenwerkingen
- Voor de bankmutaties verwerken een bankkoppeling.
Lage prijs per maand of eventueel gratis
Iedere organisatie zit niet te wachten op hoge kosten. U wilt in plaats hiervan op een voordelige manier de noodzakelijke administratie doen. Zodanig dat het voldoet aan de eisen van de belastingdienst. De keuze voor een boekhoudprogramma is daarom altijd een verstandige keuze voor iedereen die een bedrijf of ander soort organisatie leidt. Hierdoor zal u nooit in de problemen komen met de administratie en kunnen kostenfouten voorkomen worden, met als vervolg dat u het geld elders op een nuttige manier kunt gebruiken. Vergelijk de meerdere soorten pakketten en zorg voor een lage prijs per maand! Dan hoeft u zich over
De kosten in ieder geval geen zorgen meer te maken. Het wordt zelfs nog interessanter. Als jou stichting een ANBI-status heeft, is het mogelijk om een aantal pakketten volledig gratis uit te proberen. Hierdoor kunt u zelf ervaren welk pakket voor u het beste werkt, en voor welke u wilt gaan.
Overzicht van samenwerkingen en relaties
Een minder hoge prijs voor het programma is organisaties natuurlijk fijn, dit is helaas alleen het geval als u er goed mee overweg kunt. Wat zijn een van de belangrijkste onderdelen van een administratie? Dat is een strak overzicht van inkomsten en uitgaven.
Deze dienen goed bijgehouden te worden, om slordige financiële fouten goed bij te houden. Een goed programma brengt dus een bepaalde rust met zich mee op het gebied van inkomsten en uitgaven. Er is daarin ook een mogelijkheid om meer informatie over de lopende afspraken op te slaan, zodat ook deze altijd goed verlopen en u hierbij niet tegen pijnlijke missers aanloopt. In plaats daarvan bent u altijd goed op de hoogte van wat er gebeurt en waar de kansen liggen. Ook stimuleert de overheid gebruik van boekhoudpakketten door zzp’ers, klik op de link om meer over deze stimulatie uit de overheid te lezen!
De bankmutaties verwerken: bankkoppeling
Het is logisch dat u als organisatie te maken krijgt met bankmutaties. Er worden bedragen gestort door eventuele klanten en er worden betalingen gedaan voor bijvoorbeeld de inkoop. Dit betekent dat er sprake is van bankmutaties. Deze bankmutaties dienen ook op een goede manier verwerkt te worden. Dit wordt al lang offline gedaan of op de handmatige manier, maar dit kent vele nadelen.
Het risico op fouten is veel groter en als het offline wordt gedaan ben je vaak beperkt tot enkele plekken waar dit mogelijk is. Fouten in de administratie kunnen later voor grote gevolgen leiden en daarom is het belangrijk om hier goed op te letten. Om deze redenen wordt er vaak gebruik gemaakt van een bankkoppeling.
Dit zorgt er ook voor dat er in totaal veel minder tijd in de totale administratie gaat zitten. De meeste programma’s zijn zo ingericht dat ze met een bankkoppeling automatisch de mutaties ‘lezen’ en verwerken. Dit zorgt voor een duidelijk beeld over de inkomsten en uitgaven. Wil je meer lezen over de functies van boekhoudpakketten? Klik dan op de link om er meer informatie over te lezen!
Online boekhoudpakket zonder zakelijke rekening, is dat mogelijk? | Lees hier alle informatie van A-Z!
Als ondernemer zijnde wil je uiteraard zo min mogelijk tijd kwijt zijn aan het bijhouden van je administratie, zo heb je meer tijd over voor het geen waar het allemaal om gaat, ondernemen. Veel ondernemers kiezen er dan ook voor om gebruik te maken van een...
Grootboekrekening, wat houdt het precies in? | Lees hier alle informatie & leer de basis van boekhouden!
Bij ieder bedrijf horen de nodige administratieve werkzaamheden. En hoewel je misschien de boekhouding overlaat aan een administratief medewerker of een boekhouder is het toch onvermijdelijk dat je het begrip grootboekrekening tegen gaat komen. Dit is een van de...
Factuur uit het buitenland, wat houdt het precies in? Lees er hier alles over!
Je organisatie is aan het groeien en je bereikt een nieuwe mijlpaal, je eerste klanten in het buitenland! Maar welke regels gelden er in het betreffende land met betrekking tot factureren? Wat is het verschil met facturen uit het buitenland? Is een buitenlandse...
Afschrijvingen, wat houdt het precies in? | Bekijk hier alle informatie & wordt bekend met de verschillende methodes!
Wanneer je een eigen bedrijf hebt krijg je met veel administratief werk te maken. Dit is niet alleen noodzakelijk voor de Belastingdienst, maar ook voor jezelf. Op deze manier houd je het overzicht en kun je altijd gemakkelijk en snel een beroep doen op je gegevens....
Factuur programma, eenvoudig & online? | Lees hier alle mogelijkheden!
Door gebruik te maken van een factuur programma kun je zelf op een efficiënte manier de administratie van je organisatie bijhouden, hierdoor kun je besparen op de kosten en tijd die je normaal gesproken kwijt zou zijn. Administratie is een onderdeel van een...
Voorraadbeheer, wat houdt het precies in? | Kom er nu achter in deze handige informatiegids!
Wanneer je een succesvolle onderneming wilt leiden wil je natuurlijk genoeg voorraad hebben om zo je klanten zo snel mogelijk te kunnen voorzien van wat ze besteld hebben. Aan de andere kant moet het aantal goederen op voorraad zo klein mogelijk zijn, omdat je op deze...
Rittenregistratie mogelijkheden vergelijken in 2020? | Bekijk nu alle mogelijkheden & lees jezelf in!
Wanneer je een eigen bedrijf hebt of een auto van de zaak is het onvermijdelijk dat je ermee te maken krijgt: de rittenadministratie. Ook als je regelmatig met de auto onderweg bent voor je werk is het belangrijk om de kilometerregistratie bij te houden. Toch is het...
ICP aangifte indienen in 2020? | Lees jezelf in & bekijk wat er allemaal bij komt kijken!
De ICP aangifte wordt meestal ieder kwartaal gedaan bij de btw aangifte. Hier heb je een opgaaf ICP voor nodig waarin vermeld staat welke producten en diensten je hebt geleverd. Het gaat hierbij niet om producten en diensten die zijn geleverd in Nederland, maar juist...
Herwaarderingsreserve | Wat betekent het & hoe bereken je dit? | Alles wat je moet weten op één pagina!
Ondernemingen moeten rekening houden met prijsveranderingen van hun activa op de balans. Wanneer deze aanschafprijs van de activa toeneemt of afneemt, dan mag de boekwaarde van de huidige activa ook omhoog gaan. Bij de verkoop hiervan krijg je immers meer of minder...
BTW relatiegeschenken | Wat houdt het precies in & is het aftrekbaar? | Lees alle informatie hier!
Als onderneming kun je de band met klanten verbeteren middels een relatiegeschenk. Ook kun je een relatiegeschenk geven aan een klant als blijk van waardering. Deze giften zijn ondernemingskosten en beïnvloeden je inkomstenbelasting en winst. Hiervoor gelden uiteraard...
Vlottende activa | Wat houdt het in & wat valt eronder? | Lees de informatiegids van A-Z!
Wij krijgen regelmatig de vraag: "Wat zijn vlottende activa?" en daarom gaan wij er jou op deze pagina meer over vertellen. Vlottende activa is een term die altijd terugkomt op de balans van een bedrijf. De term staat altijd aan de actiefzijde (debetzijde) van de...
Materiële vaste activa | Wat moet ik erover weten & hoe werkt het? | Kom er hier achter!
Materiële vaste activa zijn bezittingen van een bedrijf die voor een langere periode worden gebruikt bij de bedrijfsvoering. Dat wil zeggen dat een actief bestemd is voor de het produceren of leveren van goederen en diensten. Ze dragen op een duurzame manier bij aan...
Alle aanbieders vergelijken!