Boekhoudprogramma VvE nodig? Vergelijk alle aanbieders!
De boekhouding van een VvE, het kan op de ouderwetse of moderne manier. Zo waren er voorheen veel VvE die de boekhouding op de achterkant van een bierviltje deden, niet erg modern en een grote kans op fouten. Daarnaast kiezen veel VvE voor het bijhouden van de boekhouding in Excel. Vandaag de dag bestaan er tal van moderne oplossingen, van speciaal ontwikkelde VvE software tot moderne boekhoudprogramma VvE. Een Vereniging van Eigenaars moeten namelijk wel degelijk een boekhouding voeren, maar waar aan welke regels moet een VvE voldoen?
Hieronder hebben we alle belangrijke punten waar je op moet letten bij de keuze voor een boekhoudprogramma VvE voor je beschreven, lees je met ons mee?
Functionaliteiten boekhoudprogramma VvE
Voordat je een keuze maakt tussen de vele boekhoudprogramma VvE moet je natuurlijk wel eerst weten welke functionaliteiten een VvE vereist. Wanneer je deze functionaliteiten overzichtelijk op een rijtje hebt kun je op zoek gaan naar een geschikt boekhoudprogramma VvE.
Het komt bij veel VvE voor dat zij alleen maar op zoek zijn naar een goed programma of dergelijk platform om documenten op te slaan en in te zien. Hierbij kun je denken aan de notulen, splitsingsakte en dergelijke. Daarnaast kiezen veel VvE voor een modern boekhoudprogramma waarbij een aantal handige functies inbegrepen zitten. Zo profiteren veel VvE van betalingsherinneringen en aanmaningen.
Daarnaast zul je moeten nadenken of het boekhoudprogramma VvE toegankelijk moet zijn voor alle leden van de organisatie of alleen het bestuur. Veel van de boekhoudprogramma VvE geven je de mogelijkheid om één of meerdere licenties uit te delen. Daarnaast moet de VvE zichzelf afvragen of het hebben van een mobiele boekhouding app voor iOS of Android een extra aanvulling zou kunnen zijn. Dit maakt de gehele boekhouding VvE overal en op elk tijdstip inzichtelijk.
Kennis over boekhoudprogramma VvE
Na het maken van een overweging omtrent de functionaliteiten in het boekhoudprogramma VvE is het slim om een goede blik te wagen op de gebruiksvriendelijkheid en instapdrempel van de bestaande boekhoudprogramma’s voor VvE. Hoeveel kennis heeft de penningmeester nodig om het pakket in gebruik te gaan nemen? Moet hij of zij over een stuk basiskennis beschikken of kan ieder beginner direct beginnen met het voeren van de boekhouding middels het boekhoudprogramma.
Is de instapdrempel erg laag en kan vrijwel iedereen er mee aan de slag dan is er niets aan de hand. Zo niet dan zul je een stevige blik moeten werpen op de leermogelijkheden en de snelheid waarmee de penningmeester het, misschien wel gratis boekhoudpakket onder de knie zal hebben.
Gratis boekhoudprogramma VvE
Kennis over boekhoudprogramma’s kan voor veel VvE nog wel eens roet in het eten gooien. Er wordt om veel basiskennis gevraagd of het pakket is simpelweg te gecompliceerd. Maar hier is een oplossing voor, een gratis boekhoudprogramma VvE. In de meeste gevallen bieden boekhoudprogramma aanbieder een gratis proefperiode aan.
De periode kun je gebruiken om een inventarisatie te maken van de benodigde kennis en of het pakket überhaupt geschikt is voor een VvE. We raden het dan ook altijd aan om gebruik te maken van een gratis boekhoudprogramma VvE. Daarnaast moet de beginner op zoek gaan naar een makkelijk boekhoudprogramma.
Boekhoudprogramma VvE vergelijken
Naast het gebruiken van een gratis boekhoudprogramma VvE raden we het je aan om alle potentiële pakketten met elkaar te vergelijken in onze vergelijker. Na het invullen van de filters zul je een duidelijk overzicht ontvangen van alle pakketten die perfect passen bij de wensen van een VvE. Na het vinden van een aantal pakketten kun je precies zien welke functionaliteiten worden geboden en of deze aansluiten bij je wensen.
In de vergelijker vind je ook gratis boekhoudprogramma VvE, probeer deze eerst uit om vervolgens te kijken of het pakket bij de VvE past. Wij wensen je veel succes met de zoektocht naar een geschikt boekhoudprogramma voor jouw VvE.
Andere ondernemingsvormen:
Buitengewone baten en lasten, wat houden ze in? | Alles wat je moet weten op één pagina!
Tot voor het jaar 2015 werd er vaak gesproken over buitengewone baten en lasten. Inmiddels zijn deze begrippen een beetje achterhaald omdat ze eigenlijk niet meer relevant zijn. Met ingang vanaf het jaar 2015 is het immers zo dat deze lasten niet langer apart worden...
Matchingbeginsel | Wat is het precies? | Lees hier de informatiegids en kom er snel achter!
Het matchingbeginsel is één van de absolute basisbeginselen die toegepast dienen te worden bij het opstellen van een jaarrekening. Op het ogenblik dat de jaarrekening wordt gecontroleerd door een accountant wordt er steevast gecontroleerd of...
Garantievoorziening, wat is het & hoe kan je dit inboeken? | Lees er hier alles over en kom erachter!
Wat zijn voorzieningen en wat is dan precies een garantievoorziening? Stel dat jij als ondernemer een mogelijke schadeclaim signaleert, dat in de toekomst tot kosten zal leiden. Denk bijvoorbeeld aan de kosten door een constructiefout of een mogelijke schadeclaim voor...
Financiële vaste activa | Wat verstaan we hieronder? | Alle informatie in een notendop!
De financiële vaste activa is een balansrubriek waar vaak veel onduidelijkheid over is. Dit komt doordat de meeste mensen bij financiële vaste activa al gauw denken aan beleggingen. Toch is er een groot verschil tussen beleggingen en langlopende aandelen in bedrijven....
Herwaarderingsreserve | Wat betekent het & hoe bereken je dit? | Alles wat je moet weten op één pagina!
Ondernemingen moeten rekening houden met prijsveranderingen van hun activa op de balans. Wanneer deze aanschafprijs van de activa toeneemt of afneemt, dan mag de boekwaarde van de huidige activa ook omhoog gaan. Bij de verkoop hiervan krijg je immers meer of minder...
BTW relatiegeschenken | Wat houdt het precies in & is het aftrekbaar? | Lees alle informatie hier!
Als onderneming kun je de band met klanten verbeteren middels een relatiegeschenk. Ook kun je een relatiegeschenk geven aan een klant als blijk van waardering. Deze giften zijn ondernemingskosten en beïnvloeden je inkomstenbelasting en winst. Hiervoor gelden uiteraard...
Vlottende activa | Wat houdt het in & wat valt eronder? | Lees de informatiegids van A-Z!
Wij krijgen regelmatig de vraag: "Wat zijn vlottende activa?" en daarom gaan wij er jou op deze pagina meer over vertellen. Vlottende activa is een term die altijd terugkomt op de balans van een bedrijf. De term staat altijd aan de actiefzijde (debetzijde) van de...
Materiële vaste activa | Wat moet ik erover weten & hoe werkt het? | Kom er hier achter!
Materiële vaste activa zijn bezittingen van een bedrijf die voor een langere periode worden gebruikt bij de bedrijfsvoering. Dat wil zeggen dat een actief bestemd is voor de het produceren of leveren van goederen en diensten. Ze dragen op een duurzame manier bij aan...
Grootboekrekening, wat houdt het precies in? | Lees hier alle informatie & leer de basis van boekhouden!
Bij ieder bedrijf horen de nodige administratieve werkzaamheden. En hoewel je misschien de boekhouding overlaat aan een administratief medewerker of een boekhouder is het toch onvermijdelijk dat je het begrip grootboekrekening tegen gaat komen. Dit is een van de...
Factuur uit het buitenland, wat houdt het precies in? Lees er hier alles over!
Je organisatie is aan het groeien en je bereikt een nieuwe mijlpaal, je eerste klanten in het buitenland! Maar welke regels gelden er in het betreffende land met betrekking tot factureren? Wat is het verschil met facturen uit het buitenland? Is een buitenlandse...
Afschrijvingen, wat houdt het precies in? | Bekijk hier alle informatie & wordt bekend met de verschillende methodes!
Wanneer je een eigen bedrijf hebt krijg je met veel administratief werk te maken. Dit is niet alleen noodzakelijk voor de Belastingdienst, maar ook voor jezelf. Op deze manier houd je het overzicht en kun je altijd gemakkelijk en snel een beroep doen op je gegevens....
Factuur programma, eenvoudig & online? | Lees hier alle mogelijkheden!
Door gebruik te maken van een factuur programma kun je zelf op een efficiënte manier de administratie van je organisatie bijhouden, hierdoor kun je besparen op de kosten en tijd die je normaal gesproken kwijt zou zijn. Administratie is een onderdeel van een...
Alle aanbieders vergelijken!