Een boekhouder nodig als je een online boekhoudpakket hebt?
Dure boekhouders zijn tegenwoordig een stuk overbodiger geworden, natuurlijk zijn ze voor de echte moeilijke problemen altijd boekhouders die graag willen helpen.
Maar er zijn tegenwoordig handige boekhoudprogramma’s te verkrijgen voor de ruimdenkende ondernemers. Veel ondernemers die een boekhoudpakket gebruiken doen zelf de boekhouding. Dat is aan de ene kant natuurlijk om de kosten te drukken maar het gemak dat een boekhoudpakket biedt is voor veel ondernemers al genoeg om de boekhouder de deur uit te doen. Lees snel verder!
Boekhouden, het blijft lastig
De boekhouding blijft echter een pittig klusje en je wil natuurlijk voorkomen dat je onnodige fouten maakt. Het is dus belangrijk om een beslissing te nemen die het beste bij u past. Zeker als je weinig tijd hebt is het uitbesteden van de (vaak) lastige taak erg handig. Daarbij kunt u tegenwoordig gemakkelijk samenwerken in het boekhoudpakket, geef de boekhouder toegang en hij kan meteen aan de slag.
Hoe werkt het uitbesteden van de boekhouding dan?
Nogmaals, de boekhouding uitbesteden wordt vooral gedaan omdat er doorgaans behoorlijk wat tijd gaat zitten in het bijhouden van de boekhouding. Hoewel een boekhoudpakket veel werk uit handen neemt is een boekhouder door zijn jarenlange ervaring een goede toevoeging als je zelf geen tijd hebt om de boekhouding te doen.
Een boekhouder kan je altijd goede adviezen geven op het gebied van fiscale voordelen. Een boekhouder is daarbij op de hoogte van de constant veranderende belastingregels, als je daarbij ook nog eens lastige fiscale situaties hebt komt de boekhouder helemaal van pas.
Maar hoe werkt samenwerken met de boekhouder of accountant?
Indien je een ondernemer bent die graag controle houdt over zijn zaak zonder de volledige kosten van een boekhouder of accountant, dan is online samenwerken een goede optie. De meeste boekhoudprogramma’s geven je de optie om samen te werken door een speciale omgeving waarin de boekhouder of account kan werken binnen het platform. U geeft dan toegang aan de boekhouder om in deze omgeving te werken zodat hij/zij de opdracht kan uitvoeren.
Meer lezen over Excel boekhouding? Klik dan op de link!
Garantievoorziening, wat is het & hoe kan je dit inboeken? | Lees er hier alles over en kom erachter!
Wat zijn voorzieningen en wat is dan precies een garantievoorziening? Stel dat jij als ondernemer een mogelijke schadeclaim signaleert, dat in de toekomst tot kosten zal leiden. Denk bijvoorbeeld aan de kosten door een constructiefout of een mogelijke schadeclaim voor...
Financiële vaste activa | Wat verstaan we hieronder? | Alle informatie in een notendop!
De financiële vaste activa is een balansrubriek waar vaak veel onduidelijkheid over is. Dit komt doordat de meeste mensen bij financiële vaste activa al gauw denken aan beleggingen. Toch is er een groot verschil tussen beleggingen en langlopende aandelen in bedrijven....
Herwaarderingsreserve | Wat betekent het & hoe bereken je dit? | Alles wat je moet weten op één pagina!
Ondernemingen moeten rekening houden met prijsveranderingen van hun activa op de balans. Wanneer deze aanschafprijs van de activa toeneemt of afneemt, dan mag de boekwaarde van de huidige activa ook omhoog gaan. Bij de verkoop hiervan krijg je immers meer of minder...
BTW relatiegeschenken | Wat houdt het precies in & is het aftrekbaar? | Lees alle informatie hier!
Als onderneming kun je de band met klanten verbeteren middels een relatiegeschenk. Ook kun je een relatiegeschenk geven aan een klant als blijk van waardering. Deze giften zijn ondernemingskosten en beïnvloeden je inkomstenbelasting en winst. Hiervoor gelden uiteraard...
Vlottende activa | Wat houdt het in & wat valt eronder? | Lees de informatiegids van A-Z!
Wij krijgen regelmatig de vraag: "Wat zijn vlottende activa?" en daarom gaan wij er jou op deze pagina meer over vertellen. Vlottende activa is een term die altijd terugkomt op de balans van een bedrijf. De term staat altijd aan de actiefzijde (debetzijde) van de...
Materiële vaste activa | Wat moet ik erover weten & hoe werkt het? | Kom er hier achter!
Materiële vaste activa zijn bezittingen van een bedrijf die voor een langere periode worden gebruikt bij de bedrijfsvoering. Dat wil zeggen dat een actief bestemd is voor de het produceren of leveren van goederen en diensten. Ze dragen op een duurzame manier bij aan...
Immateriële vaste activa | Wat betekent het & waar moet ik op letten? | Alles wat je moet weten op één pagina!
Immateriële vaste activa zijn niet-tastbare activa die in het bezit zijn van een bedrijf. Hierbij dienen de activa wel deel uit te maken van de bedrijfsvoering en een toekomstig voordeel te zijn voor het bedrijf. Het kan ook worden gezien als bezittingen die een rol...
Boekhouden in de cloud: wat is het? En wat zijn jouw mogelijkheden?
Tegenwoordig krijg je vaak te maken met online boekhouden, cloud boekhouden of online boekhoudprogramma's. Steeds meer ondernemers en ZZP'ers kiezen ervoor, omdat ze hierdoor altijd en overal bij hun boekhouding kunnen. Boekhouden in de cloud wil namelijk zeggen dat...
Self-billing: wat is het, wat kun je er mee en hoe werkt het? Kom er nu achter!
Self billing, ook wel 'reversed-billing' genoemd is erg in trek, maar wat houdt het precies in? Self billing is een vorm van boekhouden waarbij niet de verkoper, maar de koper de factuur opstelt. De klant als het ware. De vraag 'wat is self billing?' is dus te...
Alle aanbieders vergelijken!