Boekhoudprogramma vergelijken in 2021

Boekhoudprogramma reviews lezen in 2021

e-Boekhouden

e-Boekhouden is begonnen in 2000 met hun eerste online boekhoudprogramma. Jarenlange ervaring dus al! Na deze ontwikkeling was e-Boekhouden.nl een van de grotere boekhoudpakket aanbieders op de markt. e-Boekhouden levert een simpel, maar tegelijkertijd ook kwalitatieve boekhoudsoftware.

Visma

Makkelijk uw bedrijfsprocessen optimaliseren met de geweldige bedrijfssoftware van Visma. Aanbieder van mooie cloudoplossingen. Een van de grootste marktleiders in Europa op het gebied van boekhouden. Geweldig boekhoudprogramma voor MKB & groot zakelijk. 30.000 ondernemers gingen u al voor!

Rompslomp

Het boekhoudprogramma van Rompslomp is erg gebruiksvriendelijk programma voor de zzp’ers. Het maakt niet uit welk beroep je doet als zpp’er, al is het bouwvakker of internetmarketeer. Rompslomp biedt de oplossing voor jou boekhouding! Wij raden Rompslomp aan voor iedere ondernemer!

YourSminc

In 2013 is het bedrijf Yoursminc opgericht door mensen met jarenlange ervaring in de IT wereld. Zij hadden al flinke ervaring met het ontwikkelen van software voor boekhoud doeleinden. Bij Yoursminc staat gebruiksvriendelijkheid hoog in het vaandel. Ze streven er dan ook naar om een boekhoudprogramma te creëren die voor iedere ondernemer makkelijk werkt! Duizenden mensen waren je al voor!

Informer

Informer biedt je de mogelijkheid om zelf je boekhouding te doen. Zo bieden ze vele functies in het boekhoudprogramma zoals Scan & Herken en Online facturatie. Daarnaast bieden ze een geweldige klantenservice die je maar al te graag willen helpen met boekhoudvragen. Wij raden Informer zeker aan voor de ondernemer!

Twinfield

Twinfield al jarenlang een begrip in de boekhoudwereld en onderdeel van de Wolters Kluwer groep. Ze staan erom bekend om altijd de kansen te grijpen om zo te kunnen innoveren. Daarnaast staat ook gebruiksvriendelijkheid hoog bij het online boekhoudprogramma van Twinfield

Digitaal Kantoor

Het bedrijf Digitaal Kantoor wordt gerund door een geweldig team, enthousiast en altijd behulpzaam. Ook wil Digitaal Kantoor helpen op het gebied van boekhouding voor uw bedrijf en wat er misschien wel niet allemaal verbeterd kan worden door de hulp van Kantoor Digitaal. Talloze functies en allemaal aanpasbaar op uw wensen. Al met al een geweldig boekhoudpakket!

Exact

Het Exact online boekhoudprogramma biedt u eigenlijk alles wat u nodig heeft voor uw onderneming. Zo hebben ze bijvoorbeeld voor elke branche wel speciale functionaliteiten. CRM administratie is met Exact online geen enkel probleem en zo voor elkaar. Een online boekhoudprogramma wat we zeker aanraden!

Onafhankelijk boekhoudprogramma’s vergelijken

Ideale startpunt voor boekhoudprogramma’s

Lees reviews over alle online aanbieders

Alles op 1 centrale website bij elkaar

Een online boekhoudprogramma vinden?

Een boekhoudprogramma vinden kan nog wel eens lastig zijn. Daarom hebben wij het makkelijk gemaakt voor je, boekhouden is namelijk al lastig zat. Alle aanbieders overzichtelijk op een pagina samengebracht met bijbehorende reviews. Daarbij hebben we ook de prijzen en voorwaarden inzichtelijk gemaakt.

Gebruik de boekhouden vergelijker en voer uw voorkeuren in om het juiste boekhoudprogramma te vinden voor uw organisatie of situatie. Heb je nog behoefte aan extra diepgaande informatie? Kijk dan vooral verder op deze pagina om reviews van alle verschillende boekhoudprogramma’s te lezen. Boekhoudprogramma’s overzicht kun je ook bekijken door naar de vergelijker te gaan.

Zoveel verschillende boekhoudprogramma’s waar let ik op?

Ttsja, dat is voor iedereen verschillend. Daarom hebben we zoveel mogelijk informatie samengebracht in de reviews. Kijk naar wat voor jou belangrijk is bij een boekhoudpakket. In de reviews die je op deze pagina kunt vinden staat alle informatie die je nodig hebt om een goed beeld te krijgen van de aanbieder, de huidige gebruikers en functionaliteiten. Niets meer zelf doen en alles uitbesteden? Begin dan direct met boekhouder offertes vergelijken.

Wat is boekhouden eigenlijk?

Boekhouden, wat houdt het nou eigenlijk in en wat betekent het? Veel ondernemers die praten over het voeren van de boekhouding bedoelen hier vaak mee het maken en versturen van factureren, ook wel facturatie genoemd. Verder wordt bij boekhouden ook vaak de verplichte belastingaangifte bedoeld.  Dit is de letterlijke boekhouding betekenis.

Over het algemeen zijn dit twee zaken die vallen onder de financiële administratie. Houdt er rekening mee dat goed en compleet boekhouden verplicht is vanuit de belastingdienst en zo dus ook voor de beginners. Helaas is boekhouding niet alleen facturen opstellen, versturen en belastingaangifte doen, vaak komen er wat meer dingen bij kijken wat per organisatie of bedrijf verschillend is. Hieronder lees je meer over boekhouden.

Wat is boekhouding: Factureren

Het is vanuit de belastingdienst verplicht om als ondernemer alle uitgaven en inkomsten goed bij te houden. Zo moet je er dus voor zorgen dat als je met particulieren werkt dat je alle rekeningen die je binnenkrijgt en verstuurd vastlegt in de boekhouding. Ben je een ondernemer die niet met particulieren werkt, maar met bedrijven of voor bedrijven? Dan worden dit geen rekening genoemd, maar facturen. In feite is dit natuurlijk ook gewoon een rekening, maar hier zitten echter wel wat extra voorwaarden aan verbonden vanuit de belastingdienst.

Facturen versturen is het stukje boekhouden wat ondernemers vaak niet erg vinden, want dit zorgt voor geld in het laatje. Daarentegen is facturen ontvangen vaak wat minder. Het overgrote deel van de boekhouding kun je vaak uitbesteden, maar ondernemers kiezen er vaak voor om de facturatie zelf te doen om wat kosten te besparen.

Verwerken van facturen

Invoeren van inkomsten en uitgaven in een boekhoudprogramma of in het algemeen bekende Excel bestand wordt ook wel het inboeken van facturen genoemd. Een vaak erg saaie klus voor ondernemers die toch liever tijd ergens anders in steken. Je mag als ondernemer er zelf voor kiezen hoe je deze klus oplost, laat je het uitbesteden? Of doe je het toch liever zelf? Waarschijnlijk heb je het wel eens gezien, de grote mappen vol met elke factuur van de onderneming. Vaak kost dit veel ruimte en dit kan tegenwoordig een stuk makkelijker door gebruik te maken van een online boekhoudprogramma.

Het enige wat telt is dat je aan de belastingdienst kunt aantonen wat de resultaten zijn, vaak van een maand of kwartaal. Werk je toch liever met papier dan kun je de resultaten opstellen in een Excel sheet. Dit rekent veel voor je uit waardoor er geen fouten gemaakt kunnen worden. Deze gegevens heb je uiteindelijk nodig om een goede winst- en verliesrekening en btw-aangifte op te stellen.

Wat is boekhouding: Debiteuren en crediteuren

Als we het hebben over een Utopia, dan is dat een wereld waar altijd elke factuur netjes op tijd wordt betaald en waar er ook altijd geld is om andermans facturen te betalen. Voor sommigen helemaal geen boekhouden. Helaas zit het toch vaak een beetje anders in de wereld. Het kan zomaar zijn dat je een verstuurde factuur nog niet betaalt hebt gekregen van een klant. Vervolgens is het de bedoeling dat je na de verlopen tijd van de factuur de klant eraan herinnerd dat er nog een rekening openstaat, ook weer iets wat bij de boekhouding hoort. We noemen dit soort klanten debiteuren, je krijgt er dus nog geld van. Tegenovergesteld als je nog geld schuldig bent aan een leverancier bijvoorbeeld dan ben je een debiteur.

Als een rekening niet wordt betaalt moet je deze klant eraan herinneren, wordt er dan nog niet betaald dan is het de bedoeling dat je het incassotraject start om toch nog het geld te ontvangen. Dit wordt ook wel debiteurenbeheer genoemd. Over het algemeen kiezen ondernemers ervoor om dit soort zaken uit handen te geven door uitbesteding. Daartegenover is wordt betalen van rekeningen vaak wel zelf gedaan door ondernemers.

Wat is boekhouden: Opstellen van winst- en verliesrekening

Bij het inboeken van de inkomende facturen en de uitgaande facturen, dan ben je in feite eigenlijk al bezig met het werken aan de winst- en verliesrekening. Je krijgt tijdens het inboeken van de facturen niet alleen de huidige cijfers te zien, maar ook is dit ideaal voor de fiscus. Hierbij kun je als ondernemer denken bij afboekingen van debiteuren of afschrijvingen. Vervolgens kun je dit ook nog gebruiken als je de jaarrekening moet opstellen of de balans.

Wat is boekhouden: Belastingaangiftes opstellen

Het is dus verplicht om als ondernemer belastingaangifte te doen. Je kunt deze gebruiken om informatie te winnen voor de zaak, maar belangrijker is het feit dat de belastingdienst alles kan inzien. Het is dan daarom ook een erg belangrijk puntje in de boekhouding.

Wanneer je de omzetaangifte, ook wel BTW aangifte genoemd, gaat doen zijn de factuuroverzichten al voldoende. Ga je de inkomstenbelasting aangifte doen dan komt hier wat meer bij bekijken. Hiervoor is over het algemeen wat meer kennis over de boekhouding vereist, het wordt dan ook vaak uitbesteed. Ben je ingeschreven bij de KVK als een BV of NV dan moet je je cijfers verplicht laten controleren door een accountant.

Bankkoppeling boekhoudprogramma

Een bankkoppeling is in deze tijd echt een must. Gelukkig is het tegenwoordig mogelijk om met vrijwel ieder programma een koppeling te maken met de bank. Je kunt daarbij vaak kiezen voor een automatische koppeling, waarbij je banktransacties worden gekoppeld aan de debiteuren. Bankmutaties gaan voortaan 100% goed, kortom een bankkoppeling neemt een hoop werk uit handen voor iedere ondernemer tijdens het boekhouden.

Voor iedereen geschikt MKB of ZZP

De boekhoudsoftware van deze tijd is voor iedere ondernemer geschikt. Je wil het liefst zo weinig mogelijk tijd kwijt zijn aan je administratie en zo weinig mogelijk fouten maken tijdens het boekhouden. Een online boekhoudpakket is dan ideaal omdat je eenvoudig zicht hebt op je kosten en baten. En zoals je waarschijnlijk weet is dat van levensbelang als je je onderneming tot grote hoogtes wil laten stijgen.

Boekhoudprogramma kopen

Boekhoudprogramma kopen kan nog wel eens lastig zijn, er is namelijk een flink aanbod van boekhoudprogramma’s. Maar je bent op de goede weg, allereerst zul je de keuze moeten maken tussen een offline of online boekhoudprogramma. Met een boekhoudprogramma online werk je in de Cloud middels een internet verbinding, met een offline boekhoudsoftware ben je niet verbonden middels een internet verbinding.

Wanneer je kiest voor boekhoudsoftware kopen moet je een aantal zaken goed in de gaten houden, met name de volgende aspecten. De toegankelijkheid, functionaliteiten pakket, kosten en veiligheid van het boekhoud programma. Als je wat verder leest kom je bij een handige to-do lijst voor de juiste boekhoud software voor jouw organisatie of onderneming.

Wat kost een boekhoudprogramma?

Wat kost een boekhoudprogramma? De brandende vraag voor veel ondernemers, natuurlijk niet onbelangrijk tijdens boekhoudprogramma kopen. De kosten van een boekhoudsysteem lopen erg uiteen en we kunnen hierop niet echt een eenduidig antwoord geven. De totale kosten hangen ook af van de keuze voor een online of offline boekhouding software. Met een offline boekhoud programma heb je te maken met een boekhoudprogramma eenmalige aanschaf. Je betaalt maar één keer en kunt gebruik maken van alle functies.

Met een online boekhoudsoftware betaal je in de meeste gevallen een maandelijkse prijs waarvoor je gebruik kan maken van alle functies die boekhoudprogramma online je biedt. De prijs voor een boekhoudprogrammas kunnen variëren van € 5,- tot € 494,-. Direct antwoord op de vraag: wat kost een boekhoudprogramma? Kies meteen voor boekhoudprogramma vergelijken en ontvang direct een overzicht met alle programma’s die het best bij je onderneming of organisatie passen.

Online boekhoudprogramma

Een online boekhoudprogramma kopen? Wat is boekhouden eigenlijk? Zitten er veel voordelen aan voor mij als ondernemer of kan ik beter in een Excel sheet blijven werken? Lees snel meer over online boekhoudsoftware kopen!

We kunnen ons voorstellen dat het veranderen van systeem voor veel ondernemers een pittige klus lijkt, vooral als je gewend bent aan stabiele software zoals Excel is het soms moeilijk om de overstap te maken. Echter is boekhoudprogramma online goed voor de zaken en kan het vele voordelen leveren.

Denk nog eens goed na over boekhoudprogramma online

Toch raden we je aan om eens goed na te denken over de nieuwe mogelijkheden die online boekhoudprogramma’s bieden. Zo kun je werkelijk voor elke prijs een professionele administratie voeren zonder urenlang bezig te zijn met ditjes en datjes. De huidige online boekhoudsoftware hebben mogelijkheden en functies zo uitgebreid als jij zelf wilt in zowel goedkope als complexe boekhoudpakketten. Wil je achter de kosten komen? Hierboven hebben we een speciale ruimte opgesteld voor de kosten van boekhoudsoftware.

De voordelen van online boekhouden

Een online administratie opzetten heeft als eerste het voordeel dat er enorme tijdsbesparingen te behalen zijn. Je hoeft gegevens nog maar één keer in te vullen, deze gegevens worden automatisch doorgerekend in bijvoorbeeld het jaaroverzicht of de winst- en verliesrekening. Daarbij maak je met eenvoud offertes, facturen en betalingsherinneringen.

Krijg direct overzicht tijdens het boekhouden

Nog een groot voordeel van online boekhoudprogramma’s is het enorme overzicht dat je krijgt over je administratie. Deze is altijd up-to-date en geeft direct inzicht in al je financiële zaken. Voel jij je wel eens onzeker over je de boekhouding of heb je wel eens het gevoel dat je niet meer weet of je goed afgewogen beslissingen maakt? Dan is een boekhoud programma een perfecte oplossing voor jou.

Al je gegevens veilig vergrendeld

Een groot voordeel van online boekhoudpakketten is de veilige werkomgeving. Je raakt nooit meer gegevens kwijt, maakt automatisch back-ups, en je bent daarbij minder kwetsbaar voor hackers omdat je gegevens veilig achter slot en grendel staan bij de provider. Je bent dus nooit meer afhankelijk van je eigen server of computer.

Je boekhouding altijd & overal beschikbaar

Je boekhouding onderweg checken? Of een offerte opmaken bij een klant? Geen enkel probleem voor veel online boekhoudprogramma’s. Je bent altijd en overal op de hoogte van je financiële administratie, een internetverbinding is alles wat je nodig hebt. Ook op mobiele apparaten zijn bij de meeste boekhoudpakketten fijne mobiele apps beschikbaar die het werken al helemaal vereenvoudigen. Zo ben jij 24/7 up-to-date.

Online boekhoudprogramma vergelijken

In de zoektocht naar een online boekhoudprogramma kun je het beste meteen overgaan op online boekhoudprogramma vergelijken. Hiermee verschaf je jezelf een duidelijk overzicht van alle aanbieders bij wie je een boekhoudsysteem kunt afnemen. Vul de filters in aan de hand van de wensen en eisen van de organisatie of onderneming. Op deze manier weet je zeker dat je boekhoudprogramma perfect aansluit bij de wensen en eisen en kom je er achteraf niet achter dat het boekhoudsysteem niet passend is. Online boekhoudprogramma vergelijken is de beste optie!

Boekhoudprogramma vergelijken

Boekhoudprogramma vergelijken is te allen tijde een goede keuze en mogelijk op deze website. Kies je voor boekhoudsoftware vergelijken dan ben je in de mogelijkheid om alle soorten boekhoud software naast elkaar te leggen en te vergelijken op de functionaliteiten, kosten en de waardering. Desalniettemin kan boekhoudprogramma’s vergelijken niet altijd een makkelijke klus zijn.

Om je boekhouding op orde te krijgen heb je het juiste boekhoud systeem nodig, hierin kun je alles bijhouden en te allen tijde volledig inzichtelijk maken voor de mensen wie jij wilt. Je kunt het jezelf in ieder geval een stuk makkelijker maken om direct te kiezen voor boekhoudprogramma’s vergelijken. Hij zit eenvoudig in elkaar en we kunnen je verzekeren dat je de keuze snel hebt gemaakt.

Tijdens online boekhoudprogramma vergelijken kun je namelijk gebruik maken van de filters welke je in kunt vullen aan de hand van eisen en wensen van de organisatie of onderneming. Je zult binnen enkele seconden een overzicht ontvangen met de boekhoudprogramma’s die perfect passen bij de onderneming waarvoor je de boekhoudsoftware wil gebruiken.

Maar wellicht een van de belangrijkste punten zijn de kosten, een boekhoud systeem is namelijk in de meeste gevallen niet heel goedkoop. Daarnaast moet het boekhouding programma voldoen aan de eisen die jij hebt gesteld. Hierdoor bespaar je uiteindelijk een hoop tijd en daarmee indirect ook flink wat geld. Deze ingehaalde tijd kun je vervolgens weer investeren in je eigen onderneming, je creëert als het ware een win-win situatie voor jezelf!

Wat is het beste online boekhoudprogramma?

Wat is het beste online boekhoudprogramma? Een vraag die ontzettend veel gesteld wordt door bezoekers van onze website. Vaak willen ze weten welk boekhoudprogramma kiezen en dat begrijpen wij heel goed. Echter is het beantwoorden van deze vraag wat moeilijker, dit heeft te maken met het feit dat iedere organisatie andere eisen en wensen stelt aan het te gaan gebruiken boekhoudsoftware. Om het voor jezelf makkelijker te maken kun je jezelf afvragen of je op zoek bent naar een goedkoop boekhoud programma, een eenvoudige of eentje met ontzettend veel functionaliteiten.

Wat is een goed boekhoudprogramma?

Wat is een goed boekhoudprogramma? Nou, naar onze mening is een goed boekhoudprogramma een systeem welke vrijwel perfect aansluit op de wensen en eisen van de organisatie zonder dat je hiervoor te diep in de buidel moet tasten. Het kan dus zijn dan een zeer eenvoudige boekhouding software ook als beste uit de test kan komen. Met eenvoudig bedoelen we dat vrijwel iedereen binnen de onderneming met weinig basiskennis binnen de boekhoudsoftware kan werken.

Vooral de starters onder ons vinden het erg fijn om te beschikken over een eenvoudige boekhouding software. Voor hen dan ook een van de belangrijkste aspecten. In principe hoeft het geen doorslaggevende factor te zijn, je krijgt in de meeste gevallen namelijk flink wat tutorials meegeleverd over hoe je het beste te werk kan gaan met het boekhoud programma.

De voorwaarden

Welk boekhoudprogramma kiezen hangt ook af van de voorwaarden die er worden gesteld. We hebben deze voorwaarden dan ook goed voor je inzichtelijk gemaakt. Deze staan vermeld in vergelijker waardoor binnen enkele ogenblikken kunt zien of de voorwaarden en specificaties aansluiten op de gestelde wensen en eisen.

Daarnaast is het goed om te weten dat we enkel boekhoudprogrammas aanbieden welke uitgebreid zijn gecontroleerd. Malafide aanbieders komen bij ons niet binnen en hier hoeft u zich dus ook geen enkel moment druk om te maken. Wil je meer inzicht in de aanbieders welke wij vergelijken dan raden we het je aan om een boekhoudprogramma review te lezen op onze speciaal aangemaakte pagina. Druk op aanbieders en de rest zal voor zichzelf spreken. Wij wensen je veel succes met de zoektocht naar het beste online boekhoudprogramma.

Boekhoudprogramma particulier

Op zoek naar een boekhoudprogramma particulier? Steeds meer particulieren kiezen er namelijk voor. Ze willen meer controle over de financiën of kiezen voor een flinke bezuiniging en willen allereerst een goede inventarisatie maken. Naast een boekhoudprogramma particulier kiezen ook veel particulieren voor een huishoudboekje. Echter heb je niet de functionaliteiten die een boekhoud programma je wel biedt.

Desalniettemin zijn huishoudboekjes in de meeste gevallen gratis of kosten ze bijna niets maar gelukkig is dit ook het geval met boekhoudprogramma particulier. Met boekhouding software kun je precies invullen hoeveel, hoe en wanneer en geld binnenkomt en misschien nog wel belangrijker waar je het geld precies aan uitgeeft.

Boekhoudprogramma particulier gratis

Veel particulieren die op zoek zijn naar een boekhoud systeem zullen tijdens hen zoektocht al snel genoeg weet krijgen van het feit dat er flink wat boekhoudprogramma particulier gratis beschikbaar zijn. Nu vraag je jezelf natuurlijk af, welk boekhoudprogramma kiezen? Je kunt ze lastig allemaal uit gaan proberen, dan ben je volgend jaar nog bezig. Welke moet je kiezen en wat zijn de belangrijkste aspecten om op te letten?

Middels onze vergelijker kun je alle boekhoudsoftware vergelijken op prijs, functionaliteit en wensen en eisen die je hebt gesteld. Vrijwel alle boekhoudprogramma’s zijn laagdrempelig en door vrijwel iedere particulier te gebruiken. Heb je toch nog wat moeite met de software dan kun je natuurlijk altijd contact opnemen met de helpdesk van de aanbieder of een aantal van de vaak meegeleverde leer filmpjes bekijken. Een boekhoudprogramma particulier wordt voor jou een echt succes!

Boekhoudprogramma’s overzicht

Boekhoudprogramma’s overzicht, handig wanneer je op zoek bent naar een geschikte boekhoudsoftware voor jouw organisatie of onderneming. Een juiste en overzichtelijke boekhouding is niet alleen handig voor jezelf maar je moet ook eens in de zoveel tijd het een en ander laten zien aan de Belastingdienst. Je kunt dit natuurlijk via het ouderwetse papier of Excel doen maar ook de keuze maken voor een moderne boekhouding software.

Hieronder hebben we de bekendste boekhoudprogramma’s even kort voor je beschreven. Wil je direct meer weten over deze aanbieders dan kunt een blik wagen op onze pagina met boekhoudprogramma review. Hier hebben we ze gedetailleerd voor je beschreven.

Boekhoudprogramma review

Ben je startende en wil je niet direct al je beschikbare vermogen kwijt zijn aan het boekhouden? Geen probleem, dit begrijpen wij volkomen, hier draait het ondernemen immers niet om. Je hebt dan ook verschillende boekhoudprogrammas voor de starters en beginnende ZZP’ers. Daarbij kun je ze in de meeste gevallen een bepaalde periode gratis gebruiken, erg handig om uit te proberen.

Waar moet je op letten?

Wanneer je gaat boekhouden moet je rekening houden met een aantal zaken, zo ook met de wetten en regels die de overheid heeft opgesteld. Zo heeft de Belastingdienst een aantal eisen opgesteld voor het factureren en aangiftes doorgeven, ook heb je te maken met een bepaalde bewaartermijn. Een boekhouding programma kan je hier in ondersteunen door middel van formats. Boekhouden is nog nooit zo makkelijk geweest.

Alle boekhoudprogramma’s die we vergelijken zijn getest en voldoen aan de eisen en wensen die de Belastingdienst heeft gesteld. Hierin verschillen ze niet veel maar wel in de maandelijkse kosten. Zoals we je al hadden verteld kun je te allen tijde gebruik maken van een gratis trial voor een echt goedkope boekhouding. De volgende aspecten zijn het belangrijkste bij de keuze voor een boekhouding programma. Functionaliteiten, prijs, veiligheid en toegankelijkheid.

Boekhoudprogramma

Prijs

Beoordeling